دانلود تحقیق درمورد پيامبر از ديدگاه علي (ع)

دانلود تحقیق درمورد پيامبر از ديدگاه علي (ع)

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد پيامبر از ديدگاه علي (ع)

با دانلود تحقیق در مورد پيامبر از ديدگاه علي (ع) در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پيامبر از ديدگاه علي (ع) را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پيامبر از ديدگاه علي (ع) ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پيامبر از ديدگاه علي (ع)

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

   سرآغاز تاريخ اسلام آن گاه بود كه پيامبر اسلام (ص)در خلوت با محبوب، در دل غاري كه در دامن كوهي در شمال مكه بود، راز و نياز مي كرد.

گويا غار حراء هنوز هم پژواك مناجات پيامبر اكرم را در قطعه قطعه سنگ ريزه هاي خود به يادگار حمل مي كند و در گوش عاشقان حضرت كه در آن وادي قدم مي گذارند، نجوا مي كند.

درباره تاريخ زندگي پيامبر اسلام(ص) بسيار سخن گفته اند. اديبان، حكيمان، خطيبان و پژوهندگان و فرهيختگان بسيار درباره آن وجود جبروتي داد سخن داده اند. اما از پس همه اين نقل ها و قول ها، شنيدن اوصاف معنوي آن وجود قدوسي از زبان آسماني اميرمومنان، علي(ع) زيباتر و شنيدني تر است. اينك كه سال به نام شريف پيامبر اعظم مزين گشته است، نام آسماني او را از زبان علي مي شنويم.هرگاه سخن از رخداد واقعه اي به ميان مي آيد ناخودآگاه به دنبال فلسفه و علل ايجاد آن مي گرديم. در باب بعثت نيز علت را جويا مي شويم كه چه نيازي به وجود پيامبران بوده است؟ خداوند دو راهنما در اختيار او قرار داده است تا حق را از باطل متمايز كند: يكي در درون انسان كه عقل است و ديگري پيامبران الهي . چون عقل داراي خطا است، برترين هادي، آن است كه داراي مقام عصمت و مرتبط با وحي باشد و تنها راه آن «بعثت» انبياء است. پس بعثت بزرگ ترين نعمت خداوند بر بشر است: «لقد من الله علي المومنين اذا بعث فيهم رسولا من انفسهم يتلوا عليهم آياته و يزكيهم و يعلمهم الكتاب والحكمه و ان كانوا من قبل لفي ضلال مبين.»( آل عمران/۱۶۴). در اين آيه خداوند بر بشر نسبت به اين نعمت بزرگ منت مي گذارد. چرا خداوند در اين امر منت مي گذارد؟ بعثت چه ويژگي هايي دارد و هدف از آن چيست؟ واژه«منت » به معناي نعمت سنگين و باعظمت به كار مي رود. بنابراين هر نعمت سنگين و گرانبهايي را منت گويند. كاربرد اين واژه دوگونه است: قولي و فعلي. اگر كسي عملا نعمت بزرگي به ديگري بدهد، اين همان منت عملي است كه بيشتر در مسائل تربيتي و هدايتي و معنوي كاربرد دارد.

 

 

رسالت پیامبر

منت گذاري بر بخشيدن نعمت هاي بزرگ كه از جمله آنها نعمت «رسالت» است، منتي زيباست و «منّ الله» يعني « انعم الله». خداوند ، با ابلاغ رسالت ،نمت بزرگي بخشيد و در اختيار مومنان قرار داد. چنان كه در جاي ديگر خداوند به خاطر هدايت كردن انسانها به ايمان، بر آنها منت مي گذارد: « بل الله يمن عليكم ان هداكم للايمان.» (حجرات/۱۷).

نگارنده در اين مقاله قصد دارد كه مبحث بعثت را از منظر اميرالمومنين عليه السلام، او كه اولين پاسخ دهنده به نداي پيامبر اكرم(ص) بود و اولين و جوان ترين تسليم شده اوامر الهي بود را بررسي كند كه قطعاً زيباترين تعاريف و تفاسير را از اين واقعه بزرگ تاريخي دارد.

مؤلفه هاي دوران جاهليت

«در ايام جاهليت و دوره قبل از بعثت، به جز عده اي يهودي و مسيحي ، عموم مردم بت پرست بودند. از اخلاق انساني جدا شده بودند. دختران را زنده به گور كرده و بدين طريق پيوندها را مي بريدند. به باطل افتخار كرده، از عدل جدا شده و حقوق يكديگر را از بين مي بردند. قدرتمندان را بر ناتوانان مسلط نموده و از حكيمان وحشت داشتند. بساط علم را برچيده، خوبي بردباري و علم را انكار كرده، نيكي ها را فراموش كرده، شريعت هاي الهي را از بين برده، سرمايه ها را نابود كرده بودند  و به بي صبري افتخار مي كردند، فحشاء و منكرات را روش خود ساخته و سخنان باطل مي گفتند.

 پيامبران را كشته و اولياي خدا را از ميان خود بيرون مي كردند. بدكاران را حاكم بر خود نموده و كساني را كه اصل و نسب درستي نداشتند اطاعت مي نمودند... عنايت پروردگار براي تمام كردن حجت و كامل كردن رحمت شامل حالشان گرديده و خاتم پيامبران(ص) را برانگيخت تا رحمتي براي جهانيان و نشاني براي هدايت باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر