10,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34600
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2120
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد راکتورهای آب تحت فشار

دانلود تحقیق درمورد راکتورهای آب تحت فشار

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد راکتورهای آب تحت فشار

با دانلود تحقیق در مورد راکتورهای آب تحت فشار در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق راکتورهای آب تحت فشار را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق راکتورهای آب تحت فشار ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد راکتورهای آب تحت فشار

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:42 صفحه

قسمتی از فایل:

 1- مقدمه:

در راکتورهای آب تحت فشار (PWR) آب نقش چندگانه خنک کننده، کند کننده و بازتابنده را بر عهده دارد. بنابراین این نوع راکتور از نوع حرارتی (thermal) می باشد. مزیت های آب، انتقال حرارت عالی، ایمنی، خواص ترمودینامیکی و فیزیکی شناخته شده می باشد.

بر خلاف BWR ها، خنک کننده در PWR در کل مسیر در فاز مایع باقی می ماند اما در توانهای بالا مقداریSub cooled boiling مجاز است. بدلیل قدرت کند کنندگی بالای آب سبک به تعداد زیادی میله کنترل احتیاج داریم. جاذبیت نوترون نسبتاً زیاد آب سبک، لازم می دارد که سوخت را اندکی غنی کنیم. درجه غنی سازی متغیر از 5/1% به بالاست، وابسته به نوع طراحی و حضور دیگر هسته ها در میله سوخت. یکی از مشکلات آب مخصوصاً در دمای بالا خورنده بودن آن (corrosive) می باشد.

به دلیل فقدان بخار و جوشش در درون قلب چرخش طبیعی (naturul circulation) در PWR تنها اگر قلب را به اندازه کافی بلند بسازیم ممکن است.

فشار کاری PWR ها نسبتاً زیاد (حدود 2200 psia) میباشد، بنابراین به یک دیگ فشار (pressure vessle) ضخیم، سنگین و گران احتیاج داریم.

بر خلافBWR، PWR ها برای تولید بخار به مبدل بخار (Steam Generator) خارج از راکتور نیاز دارد که منجر به جدایی خنک کننده اولیه از سیال کاری می شود به همین دلیل هیچ بخار رادیواکتیوی وارد توربین نمی شود.


10,000 تومان